Nu är det jul igen?

Eh nej?
Jag har ingen julkänsla alls inte ens för fem öre
Jag vill inte ens ha jul
För det är inte på riktigt här, ingen Kalle Anka eller Karl-Bertil Jonsson, ingen min familj
ingen mammas julkola eller pappas knäck eller pepparkakor
Fast jag har en paradisask, den ska jag äta imorgon, ensam på mitt rum och läsa en bok
Jag vill vara själv på svenska julen

På torsdag smäller det minsann då ska det firas jul här
Massa paket, en stor julgran, skinka, kalkon och eh ja det var det juliga
Tror jag, jag vet inte alls.
Hur firar man jul på Irland? Får man bli full?
För det vill jag bli


----------------------------------------------------
Hela patrasket håller på att gå åt skogen
Lagom till den gemensamma semestern, woop woop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0