I´m from Barcelona

Efter ca 1 timmes sömn bar det av mot Arlanda och flyget mot Barcelona där dagen skulle tillbringas

En mycket förvirrad och trött jag kommer fram

Nästan inga skyltar som jag fattade och dom i informationsdisken var ju inga höjdare på engelska

Efter många om och men hittade jag ett tåg och åkte in till staden

Gick runt gick vilse kom tillbaka till tågstationen och hittar en guidebuss

Betalar nöjt och sitter på taket i +12 solsken och bara myser

Barcelona är en helt fantastisk stad, oerhört vacker och man hinner inte ens med en tredjedel på en dag

Man vill åka överallt, fika, titta och shoppa

Nya intryck och trevligt folk (Nästan ingen pratar engelska dock)

Sagrada Familia är nog min favorit i hela Barcelona

En helt fantastiskt byggnad så mycket att se!

Även Nova Campo är en upplevelse, häftigt att se

Men jag letade och letade ingen Zlatan, han gömmer sig den jäkeln

Jag hade som planerat att bli bästis med honom

Nu sitter man i alla fall på en tråkig flygplats

Maten är inte speciellt god, dyr är den också

Läskiga uteliggare som tydligen bor här?

Men det roligaste av allt,

Av någon anledning vid ett speciellt kloster ska man kasta ägg på/mot nunnorna

Då får man ett bra bröllop och ett lyckligt äktenskap

Är det bara jag eller låter det skitkonstig?!

Varför ska man kasta ägg på nunnor?

Vad har dom gjort? Dom går ju bara där, snälla och godstrogna

Nej, Barcelona är en konstig stad full av konstiga ideér

Därför tror jag att jag passar in här

Kändes ganska hemma efter mina första 3 timmar i total förvirrat tillstånd.


Irland går för övrigt som det ska.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: marie

Superkul att du hann med Barcelona på vägen! Jag tycker du är jätteduktig som turistade alldeles själv! Stor stor kram!

2010-02-03 @ 12:33:31
URL: http://mynameismarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0