Hon är gaulen!

Jag är uppväxt i ett "normal" rent hus där mamma sa
"Hellre lite skit i hörnerna än ett rent helvete"
"Lite skit rensar magen"
Och så vidare
Inget fel i det utan helt rätt tycker jag

Men här ska vi (läs jag) :

Damsuga minst 2 ggr/vecka
Damma barnens rum 1-2 ggr/vecka
Byta sängkläder i barnens rum 1-2ggr/vecka
Badrum städas varje fredag (helst med en gammal tandborste,men den där drog jag gränsen)
Golvlister,fönsterbrädor och andra ytor i sovrum och lekrum ska torkas  med fuktig tras 1ggr/vecka
Diskmaskin ska tömmas och fyllas på varje dag men inte på söndagar när jag är ledig är den då ren efter kl 19 så står den tills måndagmorgon när jag jobbar och disken efter det ställer man helt enkelt i hela huset så att jag får leta under måndagen för det är ju så himla kul..

Nu menar jag absolut inte att folk som gillar att ha rent är konstiga på något vis, men kom igen, sängkläder som byts så ofta? Dom hinner ju inte ens bli mysiga och jag tycker det är lite mycket städningen
Mitt hus kommer bli så jävla stökigt i jämförelse, mina ungar kommer gå runt med en blandning av snor och damm rinnande ur näsan för det är fan bara nyttigt
Se bara på mig, jag är ju helt normal..

Kommentarer
Postat av: mammagerti

Men nu tycker jag hon börjar bli lite väl jobbig lilla mamman i huset:/ Håller med dig mitt Hjärta, Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete och Lite skit rensa faktiskt magen, Vinterkräksjukan rensar som tusan;D

Kramis Jag håller på Du

2009-02-13 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0