Det är inte för mig

Att banta alltså
Jag är extremt dålig på det
Eller det funkar i ett par dagar sen går det åt skogen
Och det är jobbigt för jag vet ju själv att jag skulle behöva gå ned ett par kilo
Eller minst 5 om jag ska vara helt ärlig..
Men det går som sagt inte så bra, ena dagen inbillar jag mig att jag kan se att jag gått ner lite
Dagen efter är jag lika fet som vanligt

Ungarna är hemma från skolan idag igen
2e gången den här veckan
Men inte för att dom är sjuka
Nej
Utan för att det snöar
Förstår ni? Irland fungerar inte när det snöar
Det blir kaos och det är inte mycket snö
Utan ett par tre centimeter
Eller idag är det inte ens det, snön lägger sig inte ens på backen
Men Irland är inte gjort för snö
Det är land gjort för regn och inget annat

Nu ska jag hitta tårtrecept så att Cathal kan få födelsedags tårta
Choklad blir det nog, mums..
Man får nog äta en liten liten bit hoppas jag
Får hålla mig resten av helgen..

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Tänk om man hade det så. Ingen skola om det snöar. Då skulle man ju vara ledig halva året;)

2009-02-05 @ 15:09:48
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0